Partnerskap

Nils Apeland i gang med nytt r?dgivningsselskap

05-04-2011 09:52 Bedre Kommunikasjon Kommunikasjonsr?dgiver Nils M. Apeland (41) lanserer Bedre Kommunikasjon AS. I motsetning til andre byr?er, satser han ikke p? ? vokse, men v?re seg selv. ? Mange ledere og kommunikasjonssjefer trenger ikke en hel h?r konsulenter. De trenger en som kan se deres problemer utenfra. En som kan gi dem konkrete r?d om hvordan det de gj?r kan bli bedre. Der kommer jeg inn, sier Apeland.

Satser p? personlig kommunikasjonsr?dgivning og foredrag
Kommunikasjonsr?dgiver Nils M. Apeland (41) lanserer Bedre Kommunikasjon AS. I motsetning til andre byr?er, satser han ikke p? ? vokse, men v?re seg selv.
? Mange ledere og kommunikasjonssjefer trenger ikke en hel h?r konsulenter. De trenger en som kan se deres problemer utenfra. En som kan gi dem konkrete r?d om hvordan det de gj?r kan bli bedre. Der kommer jeg inn, sier Apeland.
Navnet Bedre Kommunikasjon er inspirert av andre enkle firmanavn.
? Jeg liker selvforklarende navn som Garderobemannen, Bilmegleren og Store sko. Jeg synes det var nok fancy og greskinspirerte navn i bransjen. Derfor ble det Bedre Kommunikasjon.
Liker ? snakke i forsamlinger
I tillegg til ? tilby store og sm? kunder et blikk utenfra med ? skape bedre analyser, bedre strategier og bedre budskap, satser Apeland p? foredrag.
? Jeg har holdt et hundretalls foredrag og forelesninger de siste ?rene, og f?r gode tilbakemeldinger. Jeg har utviklet syv ulike foredrag, og jobber med flere, sier han.
For det meste er det offentlige virksomheter, kommuner, organisasjoner eller bedrifter som tar kontakt, og Apeland har allerede flere oppdrag p? plass. 12. april skal han snakke p? Gulltaggen.
Imponert over First House
For ? ta h?nd om st?rre oppdrag og sikre spisskompetanse, har Apeland knyttet seg til seg flere samarbeidspartnere, og er Assosiert partner i First House.
? First House har imponert meg. Her er det sjeldent mye kompetanse og erfaring p? ett sted, og likevel en raushet og ydmykhet som jeg setter stor pris p?. Bj?rn Richard Johansen og Per H?iby har en unik evne til ? f? folk til ? fungere sammen, sier han. Oppdragene vil g? begge veier. Noen ganger vil Apeland trekke inn First House. Andre ganger vil de trekke p? ham. Sterke samarbeidspartnere
I tillegg har Apeland knyttet til seg samarbeidspartnere innen flere felt: Opinion (analyse), Metronet Norge (s?k og internettmarkedsf?ring), Involve Oslo (reklame og PR), Pocket & Comms (markedskommunikasjon) og Aquity Insight (analyse og strategi).
? Dette er bare en start. Videre har jeg god erfaring fra ? samarbeide med en rekke andre fagmilj?er og selskaper og er i dialog med flere spennende samarbeidspartnere.
? Ingen er best p? alt. Dessuten har jeg jo ikke tenkt ? jobbe meg i hjel. Jeg tror derfor p? gode samarbeidsl?sninger. Det er ogs? mer moro, og du l?rer noe nytt hele tiden. Men for ? f? til det m? du tenke langsiktig og ha kundens beste som ledestjerne, sier han.
Bedre Kommunikasjon er registrert som et AS med Nils M. Apeland som eneste eier.
Nils M. Apeland var i nesten 17 ?r r?dgiver og partner i Apeland, og ledet byr?ets analysegruppe. Han er forfatter av boka ?Det gode selskap?, Norges f?rste bok om omd?mmebygging, som kom ut i 2007. Samme ?r ble han tildelt ?rets hederspris i Gullkorn, for sitt bidrag til utviklingen av kommunikasjonsfaget i Norge. Nils foreleser p? BI og Markedsh?yskolen og er fast kommentator i fagbladet Kommunikasjon.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy