Partnerskap

HairShop Fris?r ? K?ret til Gasellebedrift, satser videre med nytt salongdesign

Fris?rkjeden HairShop Fris?r er k?ret til Gasellebedrift i 2011.
?Vi er veldig stolte av ? f? denne utmerkelsen? sier Konserndirekt?r Rita K. Broch. ?Jeg ?nsker spesielt ? takke alle de dyktige medarbeiderne i HairShop Fris?r, som har gjort dette mulig.?

Det er tredje ?ret p? rad at HairShop Fris?r er p? Gasellelisten, men selskapet hviler ikke p? laurb?rene av den grunn. ?Vi har stor tro p? HairShop-konseptet, og ?nsker ? satse videre p? dette. Denne h?sten har vi gjort flere forbedringer med konseptet som vi h?per vil f?re til at det blir tatt enda bedre mot i markedet?, fortsetter Broch.
Nytt salongdesign
Sammen med Sukker Design har vi utviklet et helt nytt salongdesign for Hair Shop Fris?r, som lanseres denne h?sten.
?HairShop er et upretensi?st og lekent konsept som skiller seg ut i fris?rbransjen?, forklarer Markedssjef Silje L?ken. Det nye salongdesignet representerer konseptet p? en bedre m?te enn tidligere.
?Det nye designet har et lekent uttrykk og en frisk fargepalett i r?dt, oransje og hvitt som gir energi. Illustrasjoner p? veggene viser glade mennesker i ulike livssituasjoner, og representerer kundegruppen hos HairShop. Et bes?k hos HairShop skal gj?re deg b?de glad og finere p? h?ret?. Det er designeren Esra R?ise som st?r bak de flotte illustrasjonene. Slagordet og kundel?ftet til HairShop ?Have a Happy Hair Day!? st?r ogs? skrevet p? veggen.
HairShop er vel s? mye en fris?rbutikk som en salong. ?Hos oss kommer 50% av omsetningen fra produktsalg, noe som er helt unikt i fris?rbransjen? forklarer L?ken. Produktfokuset kommer tydelig frem i de nye salongene med h?ye hyller som g?r nesten helt opp til taket, og gondoler og store kampanjebord som utnytter ledig gulvplass maksimalt.

Kjeden har samtidig byttet navn fra ?HairShop by Nikita? til ?HairShop Fris?r? for ? tydeligere differensiere seg fra s?sterselskapet Nikita Hair.
Videre vekst
?Til sammen ?pner vi 3 salonger med nytt design i november. Salongene p? Ski Storsenter i og Torvbyen i Fredrikstad har vi allerede ?pnet, den siste p? Sj?siden senter i Mosj?en ?pner torsdag 24. november?, sier Broch. Totalt har kjeden n? 17 salonger i Norge. De eksisterende 14 salongene vil bli pusset opp etter hvert.
?Vi er veldig forn?yd med det nye uttrykket p? salongene. N? ?nsker vi ? ?pne enda flere HairShop Fris?r p? kj?pesentre i Norge. Allerede neste ?r ?nsker vi ? ?pne 3-4 nye salonger. Vi skal jobbe hardt for ? n? visjonen om ? bli Norges nest st?rste fris?rkjede? avslutter Broch.
Gasellelisten
Gasellelisten er en ?rlig k?ring utf?rt av Dagens N?ringsliv. Kriteriene for ? komme med p? listen er f?lgende:
Minst doblet omsetningen over fire ?r
Omsetning p? over en million f?rste ?r
Positivt samlet driftsresultat
Unng?tt negativ vekst
V?rt aksjeselskap

Om HairShop Fris?r, Raise Gruppen og Sukker Design:
HairShop Fris?r er en salongkjede som ble etablert i 2004. Kjeden har ved utl?pet av november 2011 til sammen 17 salonger i Norge og en i Sverige.
HairShop Fris?r er en uformell salong med avslappet stemning som tilbyr hyggelig service til hele familien. Som kunde f?r du god r?dgivning p? b?de h?rpleie og styling, samt hvordan du kan ta best mulig vare p? h?ret ditt mellom hvert fris?rbes?k. Medarbeiderne har h?y produktkunnskap, og gir deg gode r?d om hvilke produkter som passer akkurat ditt h?r. HairShop har fris?rbransjens bredeste produktutvalg, og f?rer kjente merkevarer som: Redken, Tigi, Matrix, L?Oréal Professionnel, Wella, SP, Fudge, Id Hair, Sebastian, GHD, Sexy Hair, American Crew, Pureology og mer.
Selskapet har som visjon ? bli Norges nest st?rste salongkjede.
Raise Gruppen as eier de 5 fris?rkonseptene Nikita Hair, HairShop Fris?r, Preus Fris?ropplevelser, Alex Verdini og Headmasters som har hver sin posisjon i markedet. Til sammen teller alle salongene i Norge og Sverige mer enn 130 og over 800 medarbeidere. M?let er ? n? 1 million forn?yde fris?rkunder i l?pet av f? ?r.
Sukker Design (www.sukker.com) er et strategisk og kreativt intelligent designbyr? som spesialiserer seg p? det forbruker ?nsker, trenger og forst?r om merkevarer og produkter. De skaper strategiske historier, produkter og milj?er for gode opplevelser, ved ? utvikle identiteter, pakninger og butikkkonsepter. Ved siden av HairShop har de utviklet prosjekter for kunder som Helly Hansen, Peppes, United Bakeries, Deli de Luca og Stabburet.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #Senior Marketing Manager