Entrepren?rskap

F?rst i Norge med iBeacon

02-04-2014 10:40 Shortcut AS

Shortcut og Norges Varemesse tar i bruk ny, revolusjonerende teknologi for ? skape engasjement og ?kt salg p? Hagemessen. Tilbudsjakten kombinerer kuponger med stedslokalisering og presenterer tilbudet i appen n?r den bes?kende befinner seg i n?rheten av utstilleren.
– For Norges Varemesse handler det om ? skape gode messeopplevelser, og denne teknologien vil v?re med p? ? engasjere de bes?kende n?r de kommer til Hagemessen denne helgen, sier Tone Rydjord, salg- og markedsdirekt?r i Norges Varemesse. Vi har plassert iBeacons hos syv av utstillerne v?re, og n?r de bes?kende er i n?rheten av disse, vil kupongene med de gode tilbudene dukke opp p? mobilen. For utstillerne som er med, h?per vi dette vil bidra til ?kt oppmerksomhet og ?kt salg under messen.
Hva er egentlig iBeacon?
iBeacon er basert p? Bluetooth baserte sensorer som kringkaster signaler til mobile enheter i sin n?rhet. De mobile enhetene kan motta informasjon fra sensorene og basert p? dette vise informasjon eller tilgjengeliggj?re handlinger i en app. I dag er vi vant til at tilbud ofte blir presentert n?r man befinner seg andre steder enn der man kan gjennomf?re kj?pet. Ved ? kombinere iBeacon Bluetooth-teknologi med mobile applikasjoner kan man aktivt markedsf?re mot potensielle kunder i umiddelbar n?rhet. Det er derimot viktig ? merke seg at brukeren selv m? velge ? ?pne for dette gjennom ? laste ned app?en og kan da sette preferanser for hvilke tilbud man ?nsker ? motta.
Bruksomr?det for iBeacon er ubegrenset og gir mange nye og spennende muligheter for ? engasjere brukeren av appen. Man kan f. eks. lage guidede turer i museer, gi informasjon n?r du ankommer offentlige bygg eller minne deg p? at du m? kj?pe melk n?r du g?r forbi kj?leskapet ditt hjemme.
– iBeacon tilgjengeligj?r muligheten for ? skreddersy kommunikasjon som blir sendt ut mot brukeren. Dette er en unik m?te ? engasjere kunder p? og gir et stort potensiale for mobil shopping i 2014, sier Ina ?stensj? (salgssjef, Shortcut).
?nsker du ? oppleve hvordan iBeacon fungerer? Bli med p? tilbudsjakten p? Hagemessen 4. ? 6. april, Norges Varemesse.
Kontaktpersoner:?Ina ?stensj?, salgssjef, Shortcut , tlf.: 976 56 238, e-post: [email protected]
Torunn Eikanger, prosjektleder apputvikling, Norges Varemesse, tlf.: 932 16 502, e-post:
[email protected]
iOS: https://itunes.apple.com/us/app/hagemessen/id845135954?mt=8?
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.shortcut.varemesse.hagemessen

Shortcut utvikler s?rdeles brukervennlige apper til alle mobile plattformer. Siden 2008 har vi laget apper i verdensklasse for flere av Norges st?rste selskaper, deriblant Hafslund, Ruter, Securitas, MatPrat, Posten, Statoil og Nordea. Vi har i l?pet av 6 ?r vokst til 16 ansatte som alle brenner for godt interaksjonsdesign og smarte tekniske l?sninger.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy